Сергій Костенко «Наша позиція – бути чесними!»

НОВИНИ

Сергій Костенко «Наша позиція – бути чесними!»

 

Стаття генерального директора компанії «Interior Fabrics» Сергія Костенка «ЩО ВИГІДНІШЕ: КУПУВАТИ КАТАЛОГИ ЧИ ОТРИМУВАТИ ЇХ У ПОДАРУНОК?» викликала резонанс у соціальних мережах. Тому ми вирішили детальніше поспілкуватись на цю тему, довідатись про тонкощі текстильного бізнесу та дізнатись як все-таки чесніше: приховувати вартість каталогів чи ні?

    -  Найгарячіше обговорення у соцмережах викликало твердження, що вартість «безкоштовних» каталогів насправді включена у ціну тканин. Одні дописувачі стверджували, що так не може бути, що постачальник повинен купувати каталоги зі своїх доходів, а не перекладати цей тягар на покупця. Інші погоджувалися, але психологічно виявилися не готовими платити за каталоги окремо. Тож як формується ціна на тканину?

Глобально на ціну тканини впливають три компоненти: хімічний склад, вага та технологія виготовлення. Натуральна тканина завжди буде дорожчою за синтетичну, а та, що важче та щільніше, – за тонку. Використання у виробництві інноваційних технологій також підвищить вартість тканини. Це загальні моменти, про які ми постійно говоримо. Та є багато інших факторів, які також впливають на формування ціни.

    - Чи входять маркетингові витрати до цих факторів?

Так, і каталоги, як один із елементів цих витрат. При цьому, кожен виробник сам визначає: чи закладати ці витрати у ціну тканин, чи продавати їх, як додаткову послугу. Сьогодні всі крупні європейські едітори каталоги продають.

Нашим людям психологічно важко придбати каталог, тому що вони не мають довіри до постачальника. І це проблема.

Надати ж споживачам можливість самим обирати комплекс додаткових послуг – це загальносвітова тенденція. Найяскравішим прикладом є авіалінії Low cost. Їхні квитки є доступними, тому що з їхньої вартості вилучені такі додаткові опції, як доставка багажу, харчування в літаку тощо. Такий спосіб ведення бізнесу вважаю чесним. Він дозволяє оптимізувати ціну, зробивши її формування прозорим.

Погоджуюсь, для людини, яка купує тканину в малих обсягах, вигідно отримати каталог безкоштовно. Але за такі «безкоштовні» каталоги платить клієнт, який купує великі метражі тканини і якому набагато вигідніше один раз придбати каталог, а тканину купувати зі знижкою. Ми за те, щоби існував цей вибір. 

     - Чи впливає асортимент на ціну?

Безперечно, широкий асортимент буде впливати на ціну продукції. І наявність тканини на складі також відіграє свою роль у формуванні вартості. Адже в середньому виробництво текстилю займає 5-6 тижнів, а клієнт не хоче чекати так довго.

Кожна колекція, яка складається з широкої гами кольорів, має популярні відтінки і такі, що продаються дуже рідко. Наприклад, оптимальна партія для виробництва – 200 метрів. Деякі кольори продаються по кілометру, а деякі – лише по 10 метрів. Різниця ціни виробництва великих і маленьких партій коливається від 10 центів до 1 євро за метр. Що робить виробник? Він встановлює середню ціну у 50 центів на всі кольори колекції.

Так само здорожчує колекцію наявність у ній тканини білого кольору. А все тому, що її виробничий цикл потребує додаткового прання, витрати на яке розподіляються на решту тканин. Більше того, туди ж додаються ризики браку, який є дуже помітним на білій тканині.

    - А чи залежить ціна нової колекції від попередніх?

Так. Коли новий продукт виходить на ринок, його ціна не може сильно відрізнятися від ціни попереднього продукту. І в цьому випадку новий продукт «платить» за попередній, адже намагається компенсувати усі його браки. Якщо нова тканина не викликає ажіотажу на ринку і не стає популярною, тоді вона або підвищується у ціні, або знімається з виробництва.

Подібна диспропорція спостерігається і у ціні на каталоги. Наприклад, каталог дорогих тканин коштує 20 євро, і ця ціна зазвичай є нижчою за собівартість його виготовлення. При цьому каталог дешевших тканин коштує 10 євро, і вона є трохи завищеною, щоби компенсувати витрати на виробництво дорогого каталогу.

    - Чи впливає фінансово-маркетингова стратегія виробництва на ціноутворення?

Так, впливає, так як і принципи будування бізнесу. Іноді турецькі виробники пропонують виготовити за 7 євро аналог італійської тканини, яка коштує 12 євро. Чудово, але є певні умови:

    - потрібно, щоб в наявності на складі були всі 36 кольорів колекції;
    - при цьому нема гарантії, що буде куплений хоч 1 метр;
    - якщо у потрібний час виробник не надасть 1 метр замовленого кольору, то заплатить штраф;
    - до колекції повинні бути надані 100 штук високоякісних каталогів;
    - термін доставки замовлення не повинен перевищувати тиждень.

Вислухавши такі умови, турки перепитують: яким чином така тканина може коштувати 12 євро?

Європейська система бізнесу прораховує все, навіть те, яким є внесок кожного працівника та кожної його дії. Італійські виробники досягли максимальної ефективності завдяки кластерній системі економіки (коли кожен робить те, що вміє найкраще, а разом – спільний продукт), новітнім технологіям та оптимізації всіх бізнес-процесів.

Ми прекрасно розуміємо різницю ведення бізнесу в Європі та в нас. Розуміємо різницю в менталітеті. І не нав’язуємо своє бачення. Але хочемо будувати з партнерами відносини, в яких можливий обмін думками.

Наша позиція – бути чесними. Ми готові до діалогу, готові спілкуватись на цю тему. Нам цікава ваша думка.

Натхнення та поради

Уся корисна інформація завжди під рукою. Підписуйтесь на розсилку!

 

Вхід на сайт

Переваги реєстрації

  • знижки до 10% на продукцію та послуги при замовленні з сайту;
  • інформаційна підтримка
  • можливість стати Партнером
Умови реєістрації

форма реєстрації

+38

ДЯКУЄМО ВАМ ЗА РЕЄСТРАЦІЮ

Спеціальні умови діятимуть після активації Вашого облікового запису. Дочекайтеся підтвердження на електронну пошту.