Одна з найважливіших подій у світі інтер’єрного дизайну розпочнеться вже за декілька днів! Це міланська меблева виставка Salone Internazionale Del Mobile 2016. Цьогоріч відбудеться вже 55-ий Салон і, судячи за прогнозами, він укотре перевершить всі очікування. Експозиції розташуються у виставковому центрі FieraMilano, а також у павільйонах дизайнерського району Зона Тортона, і займатимуть територію площею близько 150 000 м².
iSaloni – одна з тих інтер’єрних виставок, що здатна змінити хід подій у меблевій Європі: започаткувати моду, сформувати провідні тенденції, яких найближчі декілька років будуть дотримуватися європейські виробники меблів. На міланському салоні виставляється краще з того, що створили світові лідери меблевої індустрії за останній рік. Близько 30% усієї продукції представляють іноземці, гості з різних країн Європи та світу. Близько 70% складає італійський меблевий та інтер’єрний дизайн.
Заради Salone Internazionale Del Mobile у Мілан приїжджають дизайнери, імпортери, розробники та виробники меблів із різних кутків земної кулі. У 2015 році виставку відвідали більш ніж 310 тисяч осіб. Крім того, із кожним роком все частіше Салон відвідують представники меблевої промисловості та інтер’єрного декору з України.
Ми вирішили дізнатися, чого очікують від виставки українські представники сфери інтер'єрного дизайну і виробники меблів, а також, як Салон впливає на сучасний український меблевий ринок?
Сергій Савченко, засновник меблевої фабрики Blest:
«Ця виставка дає натхнення і розуміння тенденцій. Очікую на новий погляд та цікаві враження.
Італійська меблева мода напряму впливає лише на тих, хто робить 100%-ві копії італійських меблів. На всіх інших - дуже опосередковано, здебільшого у вигляді окремих запозичених ідей або модних кольорів.
Гадаю, сучасна меблева мода рухається до відсутності меблевої моди. Присутні лише якісь поодинокі тенденції, які одні підхоплюють у інших. Щось приживається, щось ні. Споживачів дуже багато, різних вподобань відповідно теж. Зараз на зміну простих форм в диванах приходять більш складні. Коли в усіх будуть "непрості" дивани, споживачів знову потягне до мінімалізму».
Євген Палій, засновник компанії-виробника м’яких меблів та предметів інтер’єру Interia:
«iSaloni – це, по-перше, натхнення, а по-друге, досвід. Вигадати новий диван досить складно, тому 99% нових моделей – це така собі інтерпретація раніше зроблених. Італійці (їх на виставці більше інших) дуже круто можуть обіграти «стандартний» диван. Вони вміють декорувати, прикрашати. Цього варто вчитися.
На виставці багато нових виробничих фішок. А іноді і фантастичних спрощень виробництва. Європейці, як в одязі, так і в меблях, намагаються багато зробити простішим… Але вони це роблять зі смаком. Знаєте, у чому полягає відмінність між нашими та італійськими меблями? Відмінність у наявності смаку. У нас це чуття тільки прокидається. В італійців воно вирує від народження!»
Сергій Костенко, засновник Interior Fabrics:
«Я відвідую виставку вже років з 10… Сьогодні я не можу назвати жодного виробника меблів з України, який свідомо відмовиться побувати на iSaloni. Але були часи, коли їх доводилося вмовляти поїхати туди!
Кожного року говорять одне й те саме – нічого нового не відбудеться, меблевий салон в Мілані вичерпав себе, нових ідей не буде! При тому всі туди пориваються – кожного року, знову і знову! І от у чому річ, коли, здається, нічого крутішого вигадати вже не можна, італійці кожного року доводять всім довкола, що все можливо, і перевершують самі себе!
Це неймовірно натхненна подія! В Україні, хоча й шкода це визнавати, ми звикли описувати все довкола фразою «кожного дня одне й те саме». До Салона цей вислів неможливо застосувати! Перші години перебування просто голова йде обертом – від перенасичення прекрасним!
Я їду туди за новими ідеями й натхненням. Італійці вміють представляти свої меблі! Вони вкладають в них сенс. А ще в них шалений антураж, справжній італійський смак! Вони дуже багато уваги приділяють деталям. В руках італійців меблі перестають бути просто «раціональними об’єктами, вони набувають харизми, оживають.
Італійці дуже круто бачать навколишній світ і вміють правильно передати своє бачення за допомогою дизайну».
До iSaloni 2016 – найпотужнішої події меблевого ринку Європи – залишилося трохи більше тижня. Прийшов час робити ставки, чи провалиться Салон цього року або знову всім доведе свою потужність. Доки зрозуміло одне, сьогодні Міланська виставка меблів – це найкраще з того, що тільки вигадали провідні дизайнери з Європи, Азії, Америки, зібране на в одному місці. Це демонстрація того, як органічно можуть співіснувати різноманітні інтернаціональні тенденції, вдало поєднуватися і контрастувати. Й Україні є чого навчитися в них.
Юрій Раскот, видавець журналів Le Classique и HOME Interior:
«Без сумніву, українці ще не знайшли себе серед величезної кількості виробників з багатьох країн, все ще попереду. Конкуренція у світі меблів досить висока, але й без того рідкісні виробники з України, на жаль, часто є вторинними, вони йдуть шляхом найменшого спротиву – просто копіюють вдалі рішення відомих фабрик Італії та Німеччини.
На мою думку, провідні тенденції останніх років – це спрощені форми та якомога більша функціональність. Меблі повинні бути зручними й відповідати потребам конкретного покупця, стати більш «іменними», якщо можна так сказати. Відходять у минуле «гучні» чудернацькі форми, зараз ціняться істинні цінності – стримана елегантність і ненав’язливий шик, якщо говорити про тенденції у створенні класичних меблів. Хотілося б бачити все це в Україні.
Наш дизайн тільки почав робити перші кроки. Нам належить створити своє власне бачення, і в нас є для цього передумови і енергія також. Деякі наші дизайнери вже створюють колекції меблів та аксесуарів для відомих компаній. Я дуже радію, коли чую про таку співпрацю. Повторююся – я би дуже хотів бачити самобутній, добре впізнаваний український дизайн у майбутньому».
Ось такі очікування від виставки iSaloni 2016. Ну, а ми вже сидимо на валізах і незабаром також відвідаємо Салон. Обіцяємо, що ви дізнаєтеся про все, що продемонструє цьогорічна найвпливовіша меблева виставка в Європі.