Диван виконаний у PATCHWORK (Italvelluti)
Помпезна архітектура, запаморочливі ландшафти і затишні вулички - це те, чим Італія традиційно притягує мільйони відвідувачів. Але в квітні увага дизайнерського світу прикута до одного лиш Мілану і міжнародної меблевої виставки - Salone del Mobile. Milano. Тут народжуються геніальні ідеї і задаються нові тенденції в світі меблевого виробництва.
У цьому році Salone del Mobile. Milano відвідав Денис Дзорелашвілі, координатор з продажу Interior Fabrics. І ось, що він розповів...
Італійський дух у деталях
Що таке Італія? Це країна, яка змінює тебе як зсередини, так і ззовні. Це місце, де дуже акуратно і непомітно проходить межа між минулим і майбутнім. Бергамо, Верона, Мілан - міста, які здивували і показали мені істинний дух Італії.
Верона розповіла потаємні секрети про колізеї та гладіаторів, про прекрасну Джульєтту і закоханого Ромео. Озеро Гарда підкорило не лише своєю кришталевою чистотою, а й старовинним острівним замком, від якого віяло багатовіковою історією. Дивовижна природа Бергамо, ідеальні будинки з бездоганними газонами, дідусі, які роз'їжджають на кабріолетах і усміхаються тобі - це незабутня атмосфера спокою і затишку. Мілан же здивував архітектурою і розмахом. Кількість фешенебельних магазинфі на квадратний кілометр зашкалює. Це місто живе останніми тенденціями моди. На тлі всього побаченого в Італії змінюються твої власні цінності, приходить розуміння складних речей, що стають раптом простими.
Людині, яка ніколи тут не була, важко пояснити, чому весь світ їде саме в Італію за новим і якісним продуктом. Потрібно розуміти, що Італія - це титанічна праця багатьох поколінь. Люди цінують і розвивають те, що створювали їхні предки. Вони не руйнують історію заради нової багатоповерхівки або паркінгу.
Італійці - генератори ідей. І квітнева виставка ISaloni в черговий раз це продемонструвала. Якщо ти береш участь у такому масштабному заході, то підтверджуєш свій статус, підтримуєш бренд, демонструєш власне бачення моди на поточний рік. Для молодих компаній така виставка - це можливість заявити про себе мільйонам, адже ISaloni збирає цілеспрямовану аудиторію з усього світу.
ISaloni-2017 – місце зустрічі змінити не можна
Захоплення, яке викликає ISaloni-2017, словами не передати. Це – шедевр, шалена насолода. Але якщо починаєш калькулювати витрати на експозиції, то розумієш, що часто суми справді значні.
Організатори постаралися на славу. Якість підтверджувалася тим, що не виникало питань: куди йти, де що знаходиться. Все було читабельне та зрозуміле, не залежно від того, якою мовою ти розмовляєш. Це - вищий пілотаж.
Аналізуючи пропозиції виставки, з упевненістю заявляю - сучасний стиль задає тон! У більшості павільйонів меблі були представлені в стилях лофт, модерн, мінімалізм. Як і раніше переважають рівні чіткі форми, але багато фабрик намагалися ускладнити як форми, так і оздобу.
Основна маса меблів була представлена в однотонах, розбавлених яскравими подушками. Явно виділялися квіткові орнаменти, трикутники, «гусячі лапки» та інші ефектні патерни.
Якщо говорити про кольори, безсумнівно, явний хіт цього року - зелений. Його можна було помітити в градаціях від простого до глибоко складного. За увагу клієнтів боровся також і червоний колір, який плавно переходив у бордові відтінки.
Я був у захваті від підбору оббивних тканин. Приємно було бачити і відчувати натуральні тканини. Мені довелося витратити багато часу, щоб знайти синтетику. Її частина на виставці становила максимум 15-20%. Переважала натуральна рогожка з щільною структурою, також було дуже багато оксамиту і велюру. Це ті тканини, в яких виставлялись всі імениті фабрики, які сьогодні диктують моду. Не можна було не помітити також і натуральну шкіру з нубуком, які були задекоровані дуже складним і дорогим оздобленням.
Якщо порівнювати київську меблеву виставку Kiff и міланську ISaloni, то різниця, безумовно, присутня, адже підхід організаторів різний. Kiff дуже доступний для відвідувача, а цілеспрямована аудиторія отримує запрошення безкоштовно. Але щоб стати учасником доведеться заплатити кругленьку суму. ISaloni же працює абсолютно протилежним чином - участь у виставці не настільки дорога, а основний заробіток організатори отримують від відвідувачів. За рахунок дешевшої оренди учасникам відкривається можливість вкласти більше коштів в інсталяції, найняти дизайнерів, запропонувати якісний роздатковий матеріал, виділити окремі великі зони для переговорів. Стенди виходять неймовірно привабливими, хочеться зазирнути в кожен з них. Цікаво, що іноді один стенд на виставці ISaloni займає стільки ж місця, як пів павільйону української.
Україна - Італія - Україна
Сильно відчувалася різниця у ставленні до своєї роботі італійських виробників від українських. Головна мета італійської фабрики - залучити покупця унікальним продуктом. У той час як українські фабрики борються лише за прайс.
Подобається нам чи ні, але більшість українських виробників відвідують виставку ISaloni, щоб скопіювати декілька найбільш вподобаних моделей і запустити їх у масове виробництво, не обтяжуючи себе послугами дизайнерів або купівлею дорогих технологій. В результаті такої трансформації копія, безумовно, буде програвати оригіналу, адже нівелюється сама ідея і залишається тільки оболонка. Під кінець ми отримаємо бюджетну версію італійських меблів. Часто вишукану модель псують недоречним спальним місцем або забарвленням тканини, а потім дивуються, чому вона не має такого ажіотажу як італійський оригінал? Але відповідь проста - ми занадто мало уваги приділяємо деталям. Якісний текстиль, чудова фурнітура та хороші наповнювачі, це елементи які не менш важливі, ніж креативний дизайн.
Моделі, що підкорили Мілан сьогодні, прийдуть до нас приблизно через рік. Фабрикам знадобиться близько пів року, щоб поставити на потік обрані моделі. І ще три місяці на доопрацювання первинних зразків. Безперечно, більш прогресивними і мобільними будуть дрібні фабрики і дизайн студії. Натхненні міланської виставкою, вони вже через місяць-два видадуть цікаві продукти.
Враження від експозицій ISaloni залишаться зі мною надовго. Натхнення від Італії приходить відразу і виражається в бажанні зробити щось дуже гарне. Хочу хоч крапельку цієї неймовірної атмосфери перенести в свою країну.