Меблеві виставки в Україні я відвідую з того періоду, коли вони ще проходили у Палаці Спорту і більше були схожі на ярмарки товарів. Я бачив хороші, і не дуже часи, які переживала меблева галузь країни, і хочу взяти на себе сміливість поділиться своїми думками на цю тему.
Дизайн рулить!
Ця виставка дуже не схожа на всі інші. І справа не тільки в кількості відвідувачів і їх активності, справа в учасниках. Навіть, якщо бути зовсім прискіпливим песимістом, не можна не помітити на який якісний рівень вийшов український дизайн. За останній рік-два, не дивлячись на кризу і війну, ми впевнено піднялися на ту сходинку, з якої сміливо можна дивитися і крокувати в сторону світових ринків під українським прапором. Не будучи сильним експертом в області копій я не буду чіпати тему, присутні чи ні в українських дизайнах нотки плагіату, скажу лише, що сильно тішить вже сама якість Дизайну, наявність сміливості в ідеях, ну і, звичайно, зростаючий попит на такий дизайн. Стенди і подача на висоті - ще вчора неймовірна для нашого формату виставок. Також потішила кількість нових імен і дійсно яскравих стендів. Однак як це впливає на загальну картинку меблевого ринку України? Ймовірно, на жаль, - поки що ніяк ....
Блиск і злидні ідей
Якщо все ж дивитися на виставку абсолютно об'єктивним і незамиленим ейфорією поглядом, то картинка, як втім і вся сучасна дійсність нашої країни, буде виглядати не такою вже щасливою і райдужною. Ще 10 років тому перший павільйон Експо плаза був майданчиком для виходу і заявок про себе «сильних світу цього». Я про меблевий ринок, компанії котрі диктують моду і показують загальний стан ринку і його рух, такий собі стержень продажів з якого меблі розтікалися по всій країні. З кожним роком було видно повільне, але впевнене якісне зростання меблевої індустрії.
Якщо бути чесним, то сьогодні похвалитися вже практично нічим. Пару компаній зі скромною пропозицією і безліч відвертого дизайну «вітання із 90-тих» сором'язливо напханих на маленьких затиснутих квадратних метрах, більше схожих на торгівлю в підземному переході, дружно сусідили з креативними дизайнерськими подачами.
Можливо, виставка підсвідомо все ж відобразила градус кризи, що панує на меблевому ринку, або, у всякому разі, передала загальні тенденції. Мені дійсно сумно було не побачити багато цікавих компаній, змагання ідей і викликів, не відчути духу прагнення до лідерства, тих складових, якими раніше жила виставка. На контрастах стендів і рівнів, пазли картинки в голові виглядали якось розбалансовано, і створювали злегка сумну атмосферу відсутності цілісності.
Реальний і віртуальний світи українського дизайну
Я особисто і моя компанія доклали чимало зусиль, а це майже 18 років, на підготовку грунту для створення в Україні умов формування моди на якісне і стильне, на вихід меблевого ринку із зони впливу споживачів з пострадянським баченням. Поява стильних дизайн бюро, ринку предметного дизайну і яскравих молодих дизайнерів не може не тішити, але потрібно визнати, що без щільного зв'язку їх діяльності з серійним виробництвом, це все так і залишиться надбанням Фейсбуку та конкурсів, в кращому випадку по-тихому піде на світовий ринок, а український так і залишивши знову наодинці зі своїми проблемами. Між вітчизняними виробниками і дизайнерами не те що лежить прірва, є відчуття що вони взагалі не бачать один одного живучи в двох різних проекціях і дана виставка була наочною ілюстрацією цього. Ринок як і раніше зберігає стійку тенденцію «для багатих і бідних, для обраних та інших» ....
Робимо Класне Доступним!
Чую, як мені вже кричать: «Про що ж це ви?»
Я вірю і знаю, що будувати масовий дизайн в Україні неможливо без появи спеціальних умов. Це означає, що хтось повинен займатися популяризацією моди на красиве і стильне, хтось взяти на себе ризики щодо фінансування зухвалих експериментів, а найважливіше це робота над Доступністю кінцевого продукту споживачеві і все це спрацює виключно в міцній зв'язці! Вірю, що все вийде, якщо до таких вимірів результату як грошові знаки і лайки в Фейсбуці, додати ще й кількість людей, які купують і мають можливість купувати Класний Український Дизайн! Безумовно, ставити на серійний потік це дорого і ризиковано - але, саме це в кінцевому підсумку, стане основним грунтом для розвитку української меблевої промисловості.
Я і моя команда віримо в майбутнє нашої країни і налаштовані серйозно на побудову в Україні Італії, в площині духу змагання, традицій і власної школи. Ми готові підтримувати всі цікаві проекти пов'язані з м'якими меблями і інтер'єрами, де присутній текстиль, як інформаційно, так і фінансово. Але, головне, що ми готові взяти на себе роль Комунікатора дизайнерів і ідей з виробництвами і ринком збуту.
Впевнені, що KIFF буде чудовим плацдармом для побудови сильного і динамічного старту вітчизняному меблевому бізнесу.